Trochę o klimatyzacji i wentylacji - Chłodnictwo

montaż wentylacji gdańsk

Zalecane metody klimatyzacji

Zalety posiadania klimatyzacji wydają się być oczywiste. Korzystanie z klimatyzacji pozwala na przebywanie w chłodnych i dobrze klimatyzowanych pomieszczeniach, które nie są zbyt ciepłe. Wśród zalecanych metod klimatyzacji wyróżni

Trochę o klimatyzacji i wentylacji - Chłodnictwo montaż wentylacji gdańsk
a się korzystanie z pełnym systemów klimatyzacji oraz korzystanie z pomp ciepła i dodatkowych urządzeń klimatyzacyjnych, takich jak na przykład wiatraki. Dzięki ich wykorzystaniu można cieszyć się przebywaniem w naprawdę dobrze klimatyzowanych pomieszczeniach. Oczywiście bardzo ważne jest, aby klimatyzacja gdzieś zamontowana nie była zbyt silna, ponieważ przebywanie w zasięgu działania takiej klimatyzacji może być po prostu szkodliwe dla zdrowia. Natomiast korzystanie z dobrego systemu klimatyzacji zdecydowanie pomaga w zachowaniu dobrego zdrowia.


Klimatyzacja w domu – czy warto się na nią zdecydować?


Klimatyzacja wielu osobom ciągle kojarzy się z luksusem, tymczasem jest ona coraz chętniej montowana w prywatnych mieszkaniach, a nie tylko w hotelach. Nie ma w tym nic dziwnego – dobrze zaprojektowana klimatyzacja i urządzenia o odpowiedniej mocy zapewnią przyjemną temperaturę w mieszkaniu podczas upalnych dni, a nowoczesny sprzęt tego typu dodatkowo zapewni czystsze powietrze. Prawidłowa eksploatacja zapewni długie użytkowanie i komfort. Na klimatyzację często decydują się osoby, których mieszkania mają okna wychodzące na południe, co podczas upalnego lata powoduje dodatkowe nagrzewanie się pomieszczeń. Jeśli również do nich należysz, warto rozważyć możliwość montażu takiej instalacji.



Koncerny motoryzacyjne zwlekały z wprowadzeniem nowych

Początkowo jako czynnik chłodzący stosowano od XIX wieku do lat 1920. dwutlenek węgla. Został on wyparty przez czynniki z grupy fluoryzowanych węglowodorów, które mogły być stosowane przy niższym ciśnieniu roboczym w układzie chłodzącym. Po wycofaniu fluorowęglowodorów stosowano czynnik R12 (dichlorodifluorometan), który miał dobre właściwości termodynamiczne i wolno ulatniał się z układu chłodzącego. Jako szkodliwy dla warstwy ozonowej został zgodnie z podpisanym w 1987 roku Protokołem Montrealskim wycofany z użytku. W następnych latach stosowany był czynnik R134a (tetrafluoroetan) o dobrych właściwościach termodynamicznych, jest on jednak gazem cieplarnianym o bardzo wysokim indeksie GWP (1300). W związku z tym w Stanach Zjednoczonych i Japonii producenci zostali zobowiązani do bardziej wydajnych układów chłodzących, co zmniejszy zużycie czynnika. W Europie samochody od 2011 roku miały być wyposażone w układy klimatyzacji, w których czynnik R134a miał zostać zastąpiony nowym, o indeksie GWP niższym niż 150. Koncerny motoryzacyjne zwlekały z wprowadzeniem nowych regulacji, ostatecznie weszły one w życie w 2014 roku. W Europie stosowane są czynniki HFO1234yf (tetrafluoropropen: zbliżona charakterystyka termodynamiczna, indeks GWP=4) lub R744 (dwutlenek węgla, indeks GWP=1).
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Klimatyzacja



© 2019 http://chlodnictwo.okon.waw.pl/